4 mity rejestrowania nazw domen

Uzyskanie nazwy domeny nie musi być skomplikowane ani kosztowne. Internet jest ogólnie pierwszym miejscem, w którym ludzie szukają informacji o prawie wszystkim. Dlatego rejestrowanie nazwy domeny lub kilku innych jest ważnym krokiem, dzięki któremu można znaleźć firmy – nawet bez witryny.
Aby wyeliminować niektóre z najczęściej spotykanych nieporozumień dotyczących rejestracji nazw domen, omówiliśmy kilka popularnych mitów:

Mit nr 1: Rejestracja domen jest trudna

Istnieje mnóstwo wspaniałych domen dostępnych do rejestracji, a rejestracja może trwać nawet pięć minut w dowolnym sklepie z nazwą domeny. Te systemy internetowe ułatwiają wyszukiwanie nazw domen za pomocą narzędzi sugerowania nazw. Oferują także komplementarne usługi, takie jak hosting i projektowanie witryn internetowych, dzięki czemu można zarejestrować nazwę domeny i założyć stronę internetową na raz.

Mit nr 2: Potrzebna jest tylko nazwa domeny, jeśli mam stronę internetową

Nazwa domeny może być wykorzystywana do różnych celów. Wielu ludzi, którzy nie są gotowi na stronę internetową, rejestrują tylko nazwę domeny wybranej przez siebie, aby zapewnić, że nikt inny jej nie dostanie. Mogą używać go do stworzenia profesjonalnie oznaczonego adresu e-mail lub jako adresu internetowego, który może wskazywać klientów na alternatywną obecność w sieci, na przykład na stronie z mediami społecznościowymi, jeśli nie mają oni jeszcze witryny.
Korzyścią zarejestrowania nazwy domeny i jej wykorzystania w dowolny z tych sposobów jest to, że kiedy jesteś gotowy na witrynę internetową, wiesz, że masz swoją nazwę domeny.

Mit nr 3: Rejestrowanie nazw domen jest kosztowne

Wielu ludzi może nie wiedzieć, że nazwa domeny może być zarejestrowana w bardzo rozsądnych cenach, czasem nawet od 10zł rocznie. W rzeczywistości stosunkowo niski koszt rejestrowania nazw domen może pomóc firmom rejestrować wiele nazw domen i budować portfolio nazw domen do wykorzystania w kampaniach marketingowych lub strategiach ochrony marki. Kluczem jest wyrównywanie marki i trafnych słów kluczowych, aby zmaksymalizować wartość, którą nazwa domeny może przynieść obecną i przyszłą obecność w sieci.

Mit nr 4: Rejestracja nazwy domeny odpowiada własnościom domeny

Rejestracje nazw domen są wyceniane według modelu subskrypcyjnego umożliwiającego osobie lub firmom rejestrowanie tej nazwy domeny przez pewien okres czasu (zazwyczaj w rocznych przyrostach). Po upływie okresu rejestracji użytkownik (rejestrujący nazwę domeny) ma możliwość przedłużenia rejestracji nazwy domeny na dodatkowy okres lub ona wygaśnie. Ważne jest, aby odnowić rejestrację nazwy domeny lub zauważyć, że całe Twoje zarobki i widoki na Twoją witrynę kończą się korzystaniem z kogoś innego (w przypadku, gdy inni zarejestrowali Twoją nazwę domeny po wygaśnięciu rejestracji), i potencjalnie kosztuje Cię więcej w rebrandingu.

Teraz, gdy znieśliśmy te mity, pamiętaj: Nazwa domeny może być Twoim adresem internetowym, niezależnie od tego, czy budujesz witrynę internetową czy szukasz domeny na zaplecze. Możesz go używać do oznaczania adresu e-mail marki lub przekierowania do innej wybranej lokalizacji internetowej.
Rejestrowanie nazw domen jest niedrogie. W niektórych przypadkach mogą być rejestrowane za jedyne 10zł rocznie. Po zarejestrowaniu nazwy domeny możesz kontynuować rejestrację przez jej odnawianie, zazwyczaj w rocznych przyrostach.

Konkluzja: ważne jest obecnie zabezpieczenie lub utrzymanie marki online, dzięki czemu możesz być zabezpieczony w przyszłości.